فناوری کپسوله سازی رایحه در خوشبو‌کننده های خانگی

۲ بازديد

قبل از ورود به فناوری کپسوله سازی رایحه، نگاه کوتاهی به فناوری‌های قدیمی‌تر داشته باشیم، اسپری‌های خوشبوکننده، ذرات رایحه‌ را با الکل ترکیب کرده و با کمک گاز‌هایی مانند پروپان و بوتان و گازهای مشابه فضا را معطر می‌کنند، این گازها هم برای بدن انسان و سیستم تنفسی و هم برای محیط زیست می‌توانند ضرر داشته باشند، از طرفی از آنجایی که رایحه به واسطه گاز در هوا پخش می‌شود، به سرعت جابجا شده و اثر آن از بین می‌رود، به همین دلیل در بازه‌های زمانی کوتاهی مجدد از آنها استفاده شده تا همواره رایحه احساس شود.

همیشه یکی از چالش‌هایی که در زمینه عطر و خرید رایحه وجود داشته است،  افزایش طول عمر عطر‌ها بوده است، ریز‌کپسول‌ها این چالش را تا حد زیادی رفع کرده‌اند، به‌طوری که مانند بسته‌بندی در ابعاد بسیار کوچک می‌توانند از رایحه‌‌ها حفاظت کنند. معمولا به‌شکل کروی تهیه می‌شوند، و میتوان رایحه‌هایی با رهایش کنترل‌شــده یا تاخیری تولید کرد، به این معنی که پوششی خاص دور ذرات رایحه را گرفته که باعث می‌شود رایحه با سرعت در هوا آزاد نشود، و به تدریج و به مرور زمان و در مجاورت با جریان هوا ذرات رایحه رها شده و همراه با جریان هوا وارد محیط شود.

در ساخت کپسول‌ رایحه گاردنیا از تکنولوژی پیشرفته رهاسازی آرام استفاده شده است. در این تکنولوژی، رایحه در داخل گرانول‌های ویژه به دام انداخته می‌شود (Nano Encapsulation)  و سپس بدون اسپری کردن یا روش‌های مشابه وارد جریان هوا می‌شود. در نتیجه، رایحه به صورت کاملا طبیعی و یکنواخت در هوا پخش خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.