رایحه‌ها را با حس و حالتان هماهنگ کنید

۲ بازديد

بویایی بیش از پنج حس دیگر، با بخش حافظه و احساسات مغز ارتباط دارد تا جایی که ۷۵٪ از همه احساسات روزانه انسان‌ها مرتبط با آن است. این که چشایی، لامسه، بینایی و شنوایی از لحاظ قدرت به ترتیب بعد از بویایی قرار می‌گیرند حیرت انگیز است.

برای درک بهتر این موضوع باید ارتباط بین رایحه و حس و حال را بفهمیم. دلیل علمی این موضوع این است که بخشی از مغز که بوها را پردازش می‌کند، همان جایی است که احساسات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع هنگام استشمام، مولکول‌های بو به سیستم لیمبیک در مغز سرازیر می‌شوند؛ جایی که محل پردازش حس و حال، احساسات و عواطف است. پس وقتی چیزی را بو می‌کنیم تاثیر زیادی روی احساسات و در نتیجه حال روحیمان می‌گذاریم. به همین دلیل یکی از راه‌های داشتن مود خوب، بوی خوب است.

هر کسی به روشی، خودش را به حال خوب مهمان می‌کند. یکی با خرید رایحه مورد علاقه‌اش، یکی با موسیقی و یکی هم با پخش کردن رایحه مورد علاقه‌اش در فضای خانه با محل کار! این آخری شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما تاثیر شگفت انگیزی دارد؛ رایحه ها می‌توانند در چند ثانیه باعث تغییر حس و حالمان شوند.

چه شب ولنتاین باشد، چه روز تولد عشق زندگیتان و چه عصری بارانی، ممکن است حس دو نفره بودن فضا را داشته باشید. فراموش نکنید که چنین لحظاتی بسیار با ارزش هستند و خیلی زیبا خواهد شد اگر این لحظات ناب را با کپسول رایحه گاردنیا به یاد ماندنی کرده و خاطره آن را تا ابد ثبت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.